Facturen vindt je aan de rechterkant van het hoofdscherm.

Je kan er voor kiezen om niet meteen een factuur aan te maken maar eerst een offerte op te stellen. In de eerste stap, bij de factuursoort, kan je aangeven of het om een offerte of een een factuur gaat. Een offerte kan je later omzetten naar een factuur.

Het aanmaken van facturen gaat in 3 eenvoudige stappen. Eerst geef je de algemene informatie van de factuur op, daarna (in stap 2) selecteer je welke producten of diensten op de factuur worden geplaatst. Als laatste en derde stap print je de factuur uit, sla je deze electronisch op, of verstuur je deze per email.

Ook kan er een notitie toegevoegd worden over de offerte/factuur. Deze wordt niet op de factuur getoond.

Stap 1: Algemeen

Vul hier de algemene gegevens in, zoals: de soort relatie aan wie de factuur is gericht, de BTW methode die geldt, de BTW gegevens van de relatie, de factuur datum.

Stap 2: Product en diensten

Selecteer welke producten en diensten je op de factuur vermeld wilt hebben.

Stap 3: Printen en versturen

Print de factuur uit, sla deze electronisch op, of verstuur deze per email.

Factuurstatus

Een factuur kan een status worden toegewezen om aan te geven in welk stadium de factuur zich bevindt. De verschillende statussen zijn:

Status Omschrijving
 Openstaand Dit is de status die een factuur krijgt wanneer deze wordt aangemaakt/verzonden.
 Deel betaald Wanneer een deel van het openstaande bedrag wordt betaald dan blijft het restbedrag vorderbaar en opgenomen onder 'Debiteuren'.
 Betaald  De factuur is in zijn geheel betaald, de factuur staat niet meer onder 'openstaande facturen'.
 Gesloten  Wanneer de factuur niet incasseerbaar is dan kan de factuur gesloten worden; het openstaande bedrag blijft dan onder 'Debiteuren' staan.
 Gecrediteerd  De factuur is volledig gecrediteerd, deze wordt niet meer meegeteld in de omzet.